nova teoria

Página 2 de 2 Anterior  1, 2

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Ir em baixo

nova teoria

Mensagem por zsdiogo em Seg Set 22, 2008 4:18 pm

Relembrando a primeira mensagem :

EI, foi criada uma nova teoria e e bastante plausiva e eu fiquei tipo affraid uau!

Vejam só: Teridax was Informed by Mutran who was informed by Tren Krom that Mata nui's insides are the Matoran Universe and they are his cells, Teridax seeing that he had a major jealousy over his brother, Mata Nui planned to take over Mata Nui and CONTROL his every act, now seeing asa my theory suggest than Metru Nui is Mata Nui's Brain and the Coliseum is the very Functioning system of the Body, Emotion, Character, etc, Now currently Teridax is in the Most Hidden part of the Coliseum, WHICH WILL BE THE LAST TASK TO HIS DESTINY, CONTROL MATA NUI, by BEING MATA NUI HIMSELF, right at the moment of the awakening, that is why he needs the Toa Nuva to awaken Mata Nui, (that was what Krika was talking about in the Last Bionicle Comic : Enter the Codrex... If you dare!) -- (The Worst is yet to come) so Teridax will control Mata Nui's Body and Spirit, BUT WILL NOT BE HIS SPIRIT.

Please add to or Disprove this Topic.

EDIT:

Ok, I don't think people yet understand Mata Nui is not the Matoran Universe, The Matoran Universe IS his insides.

the Outsides are the Surface world, which you may ask, well what about the endless ocean? - He must have fallen into a Coma in a River, Ocean or some body of water.

What about Tren Krom - The Sustainer Cell (remember - just because Mata nui is a humanoid does not mean he is a human) When Tren Krom was in control of the Matoran Universe, he was only there to sustain the body of Mata Nui for so long while the Great Beings Created it. And for that Mata Nui might not even know who Tren Krom is just, what he is.

But what about that holiday where Mata Nui brings gifts to matoran? - Well look at it this way you know how people dress up as Saint Nicholas, well Someone in the MU dresses up in what they believe how mata nui looks, Saint Nicholas did not dress up, he just gave gifts to the poor, homeless and just all children in general.

That's only some of the proof out there, there is so much more...

EDIT

EDIT

3. If the Matoran Universe gets Hurt in any way, shape or form, will Mata Nui's status weaken aswell?

3) Yes, he is tied to the universe and it to him.

4. Why does Mata Nui Need the matoran to work, and why does he rely on them so much, like for example during the matoran civil war - the great disruption, my question is why is this so?

4) See answer to #3 -- his health is tied to the labors of the Matoran and the work they do. It's essential work.

estas perguntas e respostas assima foram postadas no topico official greg discucion do bzpower e respondidas por greg

EDIT

So In Short the Great Plan is for Teridax to take conrol of Mata Nui's Spirit, functions, actions, emotions, nobility, etc.

So this (BOLD TEXT IN LAST SENTENCE) may have something to do with the 2009 storyline, for I believe Mata Nui may return in 2009.

zsdiogo
Lider
Lider

Masculino

Widgets : 153
Reputação : 0

Ver perfil do usuário

Re: nova teoria

Mensagem por Guiler em Qua Set 24, 2008 10:47 pm

O corpo dele pode ter parte da ilha de Mata nui em si, e abaixo de toda a ilha estaria lá parte dele? Mas o fato de que ele está debaixo do coliseu de Metru nui me faz pensar que ele não está tão ligado á ilha de Mata nui como parecia antes. Mesmo assim, em breve saberemos as razões para aquelas tarefas.

Guiler
Admin
Admin

Ver perfil do usuário http://guiler-717.deviantart.com

Mensagem por zsdiogo em Qui Set 25, 2008 7:47 pm

eu acho que sei: Se calhar, a vegetação é como um bolor. Visto que matanui é um corpo e os matoran e como se fossem glóbulos vermelhos, talvez seja como uma infecçao. Os bolores demoram tempo a nascer assim como a vegetação.

zsdiogo
Lider
Lider

Masculino

Ver perfil do usuário

Mensagem por Guiler em Qui Set 25, 2008 11:40 pm

E se o corpo de Mata nui é a ilha, lógicamente estaria sobre ele e deveria ser retitirado pelos Toa se quisessem que Mata nui acorde em sua forma original. Mas se o corpo dele é Mata nui, por que de acordo com o Dwellers in Darkness o corpo dele está debaixo do coliseu de Mata nui?

MOCS

Guiler
Admin
Admin

Masculino

Widgets : 1740
Reputação : 7

Ver perfil do usuário http://guiler-717.deviantart.com

Mensagem por zsdiogo em Sex Set 26, 2008 7:24 pm

cho que sei, novamente responde a isso. As pessoas costumm acreditar que teem uma lma ou um espirito, a sua incensia ou o que quiserem chmar. Eu acho que o espirito de matanui esta la, pois a alma de uma pessoa e tudo o que el viveu e os seus segredos. Segundo os toa hagah, os segredos esto la debaixo

zsdiogo
Lider
Lider

Masculino

Ver perfil do usuário

Mensagem por Conteúdo patrocinado Hoje à(s) 6:49 am

Conteúdo patrocinado

Página 2 de 2 Anterior  1, 2

Ver o tópico anterior Ver o tópico seguinte Voltar ao Topo